Ofte stilte spørsmål

Det haster! Hva gjør jeg?

Vi sender varer fra og til hele landet – og vi kan ikke garantere for hvor lang tid det tar å få varer sendt. Haster det, eller trenger du å planlegge leveringstidspunkt nøye da anbefaler vi at du handler lokalt og besørger transport på egenhånd. De fleste varehus kan hjelpe med transport og de tilbyr ofte direkte frakt som gjør det mye enklere å avtale nøyaktige tidspunkt. Ønsker du skikkelig hyggelige priser og ikke har det travelt – da er tørn for deg!

Hvor lang tid tar det å få varer sendt hjem?

Fremføringstiden varierer veldig utifra hvor du bor og hvor varehuset du har bestilt fra ligger. Og ikke minst hva slags type vare du har bestilt. Varehuset har 3 virkedager på seg til å pakke klart for sending – etter det kommer tid til frakt. En post-pakke fra østlandet til Oslo tar gjerne 2-3 dager, mens en pall med tunge varer fra vestlandet til nord-norge kan ta endel lenger tid. Beregn god tid når du bestiller – vi kan ikke påvirke tiden varene bruker på å komme frem.

Jeg har bestilt hente i butikk, men vil ha det tilsendt – hva gjør jeg?

Det går som regel helt fint. Ta kontakt med oss på [email protected] så hjelper vi deg.

Kan jeg få varene levert hjemme?

Om du velger et produkt som sendes med stykkgods blir dette sendt hjem til deg, levert utenfor på gateplan så nært huset lastebilen kommer. Om du velger pakke til hentested vil du kunne bestille hjemlevering direkte av Posten etter at pakken er sendt. Dette gjøres på posten.no. Det er også mulig å gjøre dette via sporingslinken Posten sender på sms når pakken er på vei.

Jeg har bestilt frakt men vil hente selv – hva gjør jeg?

Kontakt oss på [email protected] så vil vi forsøke å stoppe pakking og sending av bestillingen. Om varene ikke er sendt vil det være mulig å avtale henting og vi vil refundere fraktkostnaden.

Kan jeg spore bestillingen min?

Ja, når du har bestilt fra oss vil du motta en ordrebekreftelse med link til sporing. Merk at denne ikke vil vise noe før varene dine er innlevert til posten. 

Har du bestilt varer fra flere varehus vil du motta flere sporingslinker.

Hvorfor må jeg betale frakt flere ganger ved ett kjøp?

På torn.no finner du varer fra over 100 ulike varehus. Om du bestiller flere produkter som kommer fra ulike varehus vil det tilkomme frakt fra hver av de ulike avsenderne. Bestiller du flere varer fra ett varehus vil det kun tilkomme frakt en gang.

Kan jeg returnere varer?

Hos oss har du alltid 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen. Kontakt oss for å få informasjon om hvilket varehus bestillingen skal returneres til. Du er selv ansvarlig for å sende varene i retur og vi anbefaler derfor at du sender med sporing. Husk å legge ved ordrebekreftelsen, eller på annen måte gjøre det tydelig hvilken ordre det gjelder og at det er en retur. Kontakt oss gjerne før du sender en vare i retur, så hjelper vi deg til å finne beste løsning.

Jeg har returnert en vare – når får jeg pengene tilbake?

Har du betalt fakturaen fra klarna, eller betalt med Vipps tar det inntil 7 virkedager før pengene er tilbake på konto fra vi har registrert inn varene som mottatt. Tar det lenger tid er du velkommen til å kontakte oss på [email protected]

Jeg har ikke betalt fakturaen fra Klarna og har returnert en vare, må jeg fortsatt betale?

Logg inn på Klarna.com. Her vil du finne fakturaen for varen du har returnert. Merk denne som returnert. Da lar klarna den ligge ubehandlet slik at vi rekker å håndtere returen. Merk at hvis du ikke gjør noe, og bare lar være å betale fakturaen selv om du har returnert en vare, vil det tilkomme purregebyr og muligens andre gebyrer og renter som du selv er ansvarlig for.

Hvordan returnerer jeg en vare det var feil eller mangler på?

Kontakt butikken varen kom fra. Du finner informasjon om hvilken butikk som har sendt varen på ordrebekreftelsen. Om du ikke når frem til butikken, eller av andre grunner ønsker at vi i Tørn hjelper deg med reklamasjonen, tar du kontakt på [email protected] også finner vi en løsning.

Hvordan betaler jeg hos dere?

På torn.no kan du betale med Klarna, kort eller Vipps. Kortbetaling kan skje med både Visa og MasterCard, samt AmEx. Både debit og kredittkort kan benyttes.

Klarna tilbyr flere ulike typer betaling som delbetaling, betalingsutsettelse og faktura med 14 dagers betalingsfrist. Hvilke valg du får avhenger av beløpet du handler for. Merk at Klarna gjennomfører en kredittsjekk. Vi i Tørn ser aldri resultatet av denne og det er kun Klarna som vet hvorfor et kjøp blir avvist eller godkjent.

Når kommer fakturaen fra Klarna?

Så snart butikken har merket bestillinge som “sendt” i sine systemer blir fakturaen sendt ut automatisk. Om du har bestilt flere varer fra ulike butikker må alle butikkene ha merket bestillingene som sendt. Om butikkene glemmer dette vil det ta litt lenger tid, men så snart systemet vårt har registrert at du har mottatt varen vil det også i disse tilfellene bli sendt ut faktura. Det er bare å ta kontakt på [email protected] om du savner en faktura – vi hjelper gjerne til!

Hvordan kan Tørn ha så lave priser?

På torn.no selges kun overskuddsvarer, det vil si varer som av ulike årsaker er ukurante for butikkene. Det kan være varer som har ligget lenge på lager eller skal ut av sortimentet. Disse varene velger butikkene å selge til sterkt rabatterte priser på torn.no.

Har Tørn egen butikk?

Tørn er en nettportal og vi har ikke egen butikk.Du kan derimot velge å hente varene dine hos varehuset som selger dem. Dette velger du enkelt selv ved utsjekk. Husk bare å sjekke at butikken ikke ligger for langt unna da vi har samarbeid med varehus over hele landet!

Hvordan kan samme vare ha ulik pris?

På torn.no er det over 100 varehus som legger ut sine produkter for salg, og de velger selv hvilken pris de vil ta. Vi i Tørn har ingen kontroll over prisen et varehus setter og man kan derfor oppleve at samme vare har ulik pris. Her gjelder det å følge godt med, det er ofte veldig gode tilbud på torn.no!

Jeg har fått melding om at varen min var utsolgt – hvordan skjer det?

På torn.no selger vi overskuddsvarer – det betyr at butikkene som selger varene ofte kun har et få antall igjen på lager. Innimellom opplever noen at varene ikke er på lager, og derfor må bestillingen kanselleres og betalingen krediteres.

I motsetning til “vanlige” varehus og varer, så kan ikke vi bestille opp nye varer fra produsent eller leverandør. Som oftest er det fordi dette er varer butikken ikke skal selge mer av og mange produsenter krever at det bestilles et større antall av en vare.

Vi jobber hardt for å få full kontroll på varelagerne slik det dette ikke skal skje, med med over 100 varehus kan dette være utfordrende til tider.

Når blir bestillingen min sendt?

Våre varehus skal pakke og sende varene innen 5 virkedager. Om du for eksempel bestiller på en fredag så skal varene dine være sendt innen onsdag uken etter.

Hvilken leverandør sender dere med?

Vi sender med både Posten/Bring og PostNord. Pakke i postkassen og pakke til hentested er med Posten/Bring, mens stykkgods sendes med PostNord.