Publisert

Teknologi-startup i sterk vekst søker deg som er rå på kundeopplevelser

Tørn er en markedsplass for overskuddsvarer fra byggebransjen. Vi startet opp for et drøyt år siden med 5 varehus og har siden vokst til over 110 varehus. Antall produkter i butikken, salg og ansatte har vokst like raskt! Nå opplever vi en eksplosiv vekst i trafikk til nettsiden og ikke minst i antall salg, og trenger en drivende dyktig kundebehandler med på laget. Stillingen er (foreløpig) deltid, 60-70% på dagtid, og du vil ha ansvaret for henvendelser fra både kunder og partnere.

Den vi ser etter er engasjert, strukturert og kvalitetsbevisst. Du digger å yte service og syns det er lekende lett å kommunisere med folk via e-post og telefon. Folk kaller deg effektiv, ikke bare fordi du får jobben gjort, men fordi du greier å optimalisere prosessen rundt jobben slik at arbeidsmengden reduseres. Digitale verktøy bruker du med den største selvfølgelighet, og er vi skikkelig heldige har du erfaring fra byggevarebransjen eller som håndverker også. Om ikke er det en fordel, men ikke et krav, at du har interesse for verktøy, hobby-snekring eller rett og slett bare er skikkelig handy.

Vi forventer at du beherske norsk muntlig og skriftlig og, ikke minst, trives i et hektisk startup-miljø. Hos oss skjer ting fort og vi bistår hverandre i en til tider krevende, men morsom hverdag.  Hos oss er du aldri alene – du har alltid gode kollegaer du kan henvende deg til.

Vi holder til Oslo sentrum og kan trenge hjelpe fra deg på dagtid i hverdagen. Det er absolutt en fordel om du er fleksibel rundt feriene også. Arbeidet utgjør rundt 5 timer per dag og samlet ca 25-30 timer i uka. Fortsetter vi i dette tempoet blir det nok mer etterhvert også!

Arbeidsoppgavene dine blir å:

  • Håndtere alle innkommende kundehenvendelser i forbindelse med ordre, frakt, returer og lignende.
  • Rapportere på relevante KPI-er for avdelingen.

Hos oss får du:

  • En viktig rolle tidlig i selskapets utvikling
  • Ryddige forhold
  • Kontor midt i Oslo sentrum
  • Hyggelige kollegaer og et erfarent team
  • Stor frihet i arbeidet
  • Konkurransedyktig lønn

Høres det ut som jobben for deg?

Ta kontakt med Martin Borge Arnesen, epost- [email protected] eller tlf 46885369 om du har noen spørsmål til stillingen.

Send inn din søknad ved å klikke på skjema her.

Publisert

Selger usalgbare byggevarer som varmt hvetebrød

Mye har skjedd siden Tørn lanserte i mars i år. Nå har markedsplassen for overskuddsvarer sikret seg avtaler med to av Norges største byggevarekjeder. Hele 50 byggevarehus over hele landet selger nå sine overskuddsvarer på plattformen. Antall månedlige besøkende til nettsiden er oppe i 30 000 – og ukurante byggevarer for godt over en halv million i måneden selges nå på torn.no.

Daglig leder og gründer av Tørn, Anjali Bhatnagar har fått fart på salget av overskuddsvarer.

Det er bare litt over et år siden gründer Anjali Bhatnagar kom over en artikkel om svinn i byggebransjen og fikk ideen til Tørn. Bare noen måneder etter hadde hun satt sammen teamet hun trengte, bygget den første utgave av torn.no og fått Neumann Bygg med seg som pilotkunde. I midten av mars i år – da Norge og resten av verden stengte ned – lanserte Bhatnagar Tørn, en digital plattform for kjøp og salg av overskuddsvarer fra byggevarebransjen. 

Gjør butikk av overskuddsvarer

– Målet var ikke å gå inn og vise bransjen hvordan det gjøres, men heller bli et verktøy som alle aktørene i bransjen kan bruke, sier Bhatnagar i dag.

Og mye tyder på at bransjen har fått øynene opp for verktøyet hennes. To av Norges største byggevarekjeder, Neumann Bygg og Optimera, har begge signert avtaler med Tørn. Akkurat nå legger hele 50 byggevarehus over hele landet ut varer de har til overs på plattformen. Og flere skal det bli. Målet er å ha onboardet 100 varehus innen utgangen av året.

– For tiden kommer det på nye varehus på hver eneste uke, så selv om målet er hårete har vi tro på at vi skal klare det, sier Bhatnagar.

40 % økning i måneden

Også kundene har omfavnet den nye, norske tjenesten. Torn.no opplever for tiden en eksplosiv vekst i trafikk til nettsiden. Antall besøkende er nå oppe i hele 30 000 besøkende i måneden.

– At over en tredjedel av alle disse er returnerende kunder er spesielt gledelig, smiler gründeren og forteller at interessen for overskuddsvarer fra byggebransjen har vært stor ute blant folk.

Salget på torn.no har vokst jevnt og trutt siden oppstarten i mars. Nå er økningen på hele 40 % hver eneste måned. Det er gode nyheter både for oppstartsbedriften og byggevarehusene, men også for kundene ettersom varehusene legger ut flere produkter.

– Så skal vi ikke glemme miljøgevinsten heller, avslutter Bhatnagar med et smil.

Publisert Legg igjen en kommentar

Så mye sparer du med overskuddsmaterialer

Å pusse opp eller bygge bolig er kostbart. Bruker du overskuddsvarer sparer du tusenlapper på alt fra vinduer til maling. 

Alle som skal pusse opp vet at det kan bli en dyr affære. Byggematerialer koster og å jakte på gode tilbud er tidkrevende. Heldigvis finnes det en løsning hvor du raskt og enkelt kan gjøre virkelig gode kjøp på kvalitetsbyggevarer. Har du hørt om overskuddsmaterialer?

Overskuddsvarer fra byggevarehusene

Overskuddsvarer er helt nye, kurante varer fra byggevarehusene som av ulike grunner ikke har blitt solgt. Det kan dreie seg om feilbestillinger, returer eller restlager med varer av høy kvalitet. Tidligere måtte du snuble over disse varene på et tilbudstorg og sjansen for å finne akkurat det du trengte var forsvinnende liten. Nå er overskuddsvarer fra de store byggevarehusene tilgjengelig på én nettside – og å gjøre et skikkelig byggevarekupp er blitt mye enklere!

Ny stue til en brøkdel av prisen

Bor du for eksempel i Haugesund og har en stue med oppgraderingsbehov trenger du kanskje både gulv, takpanel og maling. Er stua di ca 24 m2 kan du spare hele 5.500,- bare på gulv og tak! Legger du til flunkende ny dør sparer du enda 1600,-. Ny peis til vinterkosen? Da sparer du kjapt 4500,- til! Og trenger du verktøy til jobben, kan du gjøre et veldig godt kjøp på høykvalitetsverktøy fra merker som Bosch, Makita og DeWalt.

Handle smart

Overskuddsvarer er ikke bare en smart måte å gjøre oppussingen rimeligere, det er også en mer bærekraftig måte å pusse opp. Tidligere har disse varene ofte endt opp med å bli kastet, så ved å kjøpe overskuddsvarer er du også med på å bekjempe svinn i byggebransjen. 

Det kaller vi vinn-vinn-vinn!

Publisert

5 tips til bærekraftig oppussing

Planlegger du å bruke hjemmesommeren til å pusse opp? Her er våre beste tips for å belaste både lommeboka og miljøet minst mulig.

Vi nordmenn er som kjent i verdenstoppen når det kommer til oppussing. Ikke så rart egentlig, ettersom været sørger for at vi er mye innendørs store deler av året. Det er viktig for oss å ha det fint hjemme, men heldigvis blir stadig flere opptatt av å gjøre oppussingsprosjektene bærekraftige også. Ennå er det mange som tror at å velge bærekraftig er dyrere, men det trenger det slett ikke å være! Med litt kreativitet og kløkt blir oppussingsprosjektet ditt både rimeligere og grønnere. Se bare her!

1. Ta vare på det du har

Det mest bærekraftige valget er oftest å bruke det du har fremfor å kjøpe nytt. Skal du for eksempel pusse opp kjøkkenet er det mye å spare på å la selve innredningen stå og bare bytte frontene. Kjøkkenet blir som nytt – og du har spart både penger og miljøet! Sjekk ut for eksempel Superfront for freshe fronter til Ikea-Innredningen. 

2. Tenk energi

Å gjøre huset eller hytta mer energieffektiv kan virke som en stor investering, men her er det mye å spare på sikt! Lavenergivinduer og god isolasjon reduserer varmetap og slår positivt ut på strømregningen. I tillegg har Enova støtteordninger det kan lønne seg å søke på.

3. Ta valg du kan leve med lenge

Mye av det som er veldig kult i dag kan du bli veldig lei av til neste år. Når det kommer til oppussing lønner det seg å velge litt mer nøytralt – og ikke minst stole på sin egen smak fremfor blader og blogger. Velg mer nøytrale farger og materialer på gulv, vegger og tak og slå deg heller løs med puter, pledd og annet interiør.

4. Velg kvalitetsmaterialer

Store oppussingsprosjekter kan fort bli dyre og det kan være fristende å velge rimeligere materialer eller verktøy for å spare penger. Men det er ikke sikkert billigproduktene er det mest lønnsomme likevel. Kvalitet varer mye lenger og kjøper du brukt eller utenfor sesong kan du gjøre gode kjøp på topp kvalitet.

5. Kjøp overskuddsvarer

Overskuddsvarer er varer byggevarehusene av ulike årsaker ikke har solgt, og tidligere ofte har endt opp med å kaste. Dette er nye varer av høy kvalitet som du kan kjøpe til en skikkelig god pris. På tørn.no finner du blant annet veggplater, vinduer, dører, verktøy og maling fra byggevarehus over hele Norge på ett og samme sted! Her kan du gjøre et kupp på byggevarer, samtidig som du gjør oppussingsprosjektet mer bærekraftig. 

Lykke til med oppussingsprosjektet ditt!

Publisert Legg igjen en kommentar

Visste du at byggebransjen står for 40 % av alt avfallet i Norge?

Nybygging, rehabilitering og riving skaper store mengder avfall. Faktisk står byggebransjen for svimlende 40 % av alt avfallet i Norge. Det er mer enn alle andre næringer og gjør byggebransjen til avfallsversting. 

Heldigvis er bransjen selv i gang med tiltak i alle ledd i verdikjedene. Nye krav til avfallshåndtering er utarbeidet og byggalliansen har laget en guide for å unngå riving. Ombruk er i vinden som aldri før og interessen for å gjenbruke materialer har skutt i været, både blant forbrukere og profesjonelle utbyggere. Det er svært gledelig og et viktig steg i retning av en mer bærekraftig bransje, men undersøkelser viser at det er enda mer å hente på å redusere byggavfall enn å gjenbruke. 

Forbrukervalg som reduserer avfall

Som privatpersoner med byggeprosjekter er det mye vi kan gjøre for å bidra til å senke avfallsmengden. Ved å velge prefabrikkerte elementer reduseres behovet for tilpasning og dermed også avfallsmengden. Bedre og mer nøyaktig prosjektering kan også gi store besparelser – både i materialmengde og i kroner og øre. En annen løsning som har positiv betydning for både lommeboka og miljøet er å bruke overskuddsmaterialer.

Overskuddsvarer er returer, feilbestillinger og restlager hos byggevarehusene som ender på langtidslageret og ofte kastes til slutt. Gevinsten på å velge overskuddsvarer i byggeprosjektene i er stor. 

Kvalitetsvarer til svært gode priser

Varene som kvalifiseres som overskuddsvarer er veldig ofte av høy kvalitet, men fordi de av ulike grunner ikke har blitt solgt er det mulig å gjøre svært gode kjøp. Ikke bare får du materialene du trenger til byggeprosjektene dine til en mye lavere pris, de varer også lenger enn billigproduktene mange ellers ville valgt. I kategorien overskuddsvarer finner du det meste innen byggevarer, både verktøy, gulv, vegg, dører og mye mer!

Kjøp overskuddsvarer fra lokale byggevarehus

Har du lyst til å bygge med overskuddsmaterialer, men er litt usikker på hvordan du går frem er Tørn et smart sted å starte. Tørn er en ny, norsk tjeneste hvor du kan kjøpe kurante byggevarer til sterkt reduserte priser. Hos oss finner du overskuddsvarer fra de store byggevarehusene, på ett og samme sted. Enkelt, rimelig og bærekraftig.

Lykke til med byggeprosjektet!

Publisert Legg igjen en kommentar

TAR EN TØRN FOR EGEN BRANSJE

Det svinger i Tørn om dagen. Nye varehus legges til ukentlig – og nå har vi også fått på plass en ny mann som skal hjelpe varehusene å komme raskt i gang. Møt Andreas Niemi; snekkeren med bachelor i elektrofag – og et hjerte som banker for å bekjempe svinn i byggebransjen.

Andreas Niemi er på plass som Tørns varehuskontakt


1. Fortell litt om deg selv, Andreas! Hva slags bakgrunn har du?

Jeg har hva man må kunne beskrive som en variert bakgrunn. Yrkeslivet mitt begynte som møbelsnekker, hvor jeg jobbet både i en ganske stor bedrift og drev for meg selv i en periode. Siden har jeg veiledet skolelei ungdom i matematikk for å hjelpe dem å komme tilbake til videregående, jobbet i trelasten på Maxbo og utdannet meg til elektroingeniør.

2. Det var ikke småtteri! Hvilke av disse erfaringene tror du kommer best med i din nye jobb i Tørn? 

Det høres kanskje rart ut, men jeg tror faktisk alt kommer godt med. At jeg kjenner faget fra innsiden gjør at jeg kan produktene som selges på Tørn. Fordi jeg har jobbet på Maxbo kjenner jeg hverdagen til byggevarehusene godt og vet hvilke utfordringer de står overfor i det daglig. Og det er definitivt ingen ulempe med teknologisk innsikt når man jobber i en teknologibedrift!

3. Onboarding success manager er jo en fancy tittel, men hva skal du egentlig gjøre i Tørn?

Jeg skal sørge for at alle nye og eksisterende varehus får etablert og utviklet gode rutiner for hvordan de skal få mest ut av å selge sine overskuddsvarer på Tørn. Målet mitt er å hjelpe dem å få varene unna! Gjør jeg jobben min bra er det positivt for byggevarehusene, for Tørn og for miljøet. Det syns jeg er veldig inspirerende.

4. Tørn lanserte i midten av mars i år, hva var det som gjorde at du tok sjansen på å satse på en startup?

Det aller viktigste var selskapets misjon om å redusere svinn i byggebransjen. Miljø har alltid vært en hjertesak for meg, og avfallsreduksjon er viktig utfordring samfunnet må klare. Da jeg hørte om Tørn kjente jeg allerede til problemet med ukurans og overskuddsvarer fra min tid i bransjen, så jeg vet at dette er et problem bransjen er veldig klar over og lenge har lett etter en måte å løse. Jeg tror rett og slett at dette vil fungere og at Tørn kan bidra til bedre marginer i bransjen gjennom å selge overskuddsvarene.

5. Grunnet koronakrisen var ansettelsen din heldigital. Hvordan var det å takke ja til en jobb der du kun hadde truffet dine fremtidige kollegaer på Whereby?

Situasjonen var utvilsomt litt spesiell, samtidig syns jeg videosamtaler gir et bra inntrykk av hvem man er. Gjennom ansettelsesprosessen fikk jeg pratet med flere av folkene i Tørn som alle ga et veldig godt og seriøst inntrykk. Dette har jeg nå fått bekreftet, etter å ha møtt alle sammen i virkeligheten (på en meters avstand selvsagt).

6. Hva var det som gjorde at du bestemte deg for å ta din tørn?

Miljøet har som tidligere nevnt alltid vært viktig for meg, og da sjansen til å være med på å gjøre byggebransjen mer bærekraftig bød seg var det rett og slett umulig å takke nei!

Publisert

Neumann Bygg tar sin tørn for miljøet

Svinn er et problem i de fleste bransjer og byggebransjen er ikke noe unntak. Nå tar Neumann Bygg i samarbeid med nyoppstartede tørn.no utfordringen og tester ut markedet for å selge restpartier, returer og feilvarer til sterkt reduserte priser. Målet er å redusere svinn og bidra til å gjøre byggebransjen mer bærekraftig.

– Vår opplevelse er at bransjen ønsker mer bærekraftige løsninger, sier Øystein Aam, direktør Kvalitet & Utvikling i Neumann Bygg AS. – Vi er som flere andre aktører i gang med miljøsertifisering, og er langt ifra alene om å ønske å gjøre mer. Gjennom Tørn.no fant vi en måte å håndtere svinn på som gir gevinst for oss – og for miljøet.

Vår opplevelse er at bransjen ønsker mer bærekraftige løsninger. Vi er som flere andre aktører i gang med miljøsertifisering, og er langt ifra alene om å ønske å gjøre mer. Gjennom Tørn.no fant vi en måte å håndtere svinn på som gir gevinst for oss – og for miljøet.

Øystein Aam, direktør Kvalitet & Utvikling i Neumann Bygg AS

Fra svinn til vinn-vinn

Tørn.no er ny, norsk tjeneste hvor byggevarehus selger overskuddsvarene sine til sterkt reduserte priser til et nasjonalt publikum. Varene det er snakk om er restpartier, returer og feilbestillinger, varer som frem til i dag har blitt stående å samle støv i den innerste kroken i byggevarehusene – og som dessverre ofte har blitt kastet.

Ideen til Tørn fikk gründer Anjali Bhatnagar da hun leste en artikkel om svinn i byggebransjen. Rustet med erfaring som direktør for produkt- og prosjektutvikling i Telenor, en doktorgrad i fysikk og to tidligere selskapsetableringer, utviklet hun en plattform hvor bransjen selv blir en del av løsning.

– Tørn legger til rette for en felles dugnad for bransjen, sier Bhatnagar. Dersom store deler av overskuddsvarene blir solgt økes nemlig ikke bare inntektene til byggevarehusene, men svinnet i bransjen reduseres også betraktelig!

 Mye ligger til rette for at akkurat det skal skje. I motsetning til mange andre nyetableringer med ambisjon om å «disrupte» bransjen de går inn i, ønsker Tørn å spille på lag. Varene selges først på Tørn når byggevarehuset har gitt opp å bli kvitt det, og er et alternativ til å bare la overskuddsvarene bli stående på lageret eller – i verste fall – kaste det. 

Neumann Bygg først ut

Tørn.no lanseres i midten av mars med overskuddsvarer fra 6 av Neumanns byggevarehus på Vestlandet. I en bransje hvor online-salg fremdeles er forsvinnende liten var det et enkelt valg for Øystein Aam i Neumann Bygg å gi nykommer Tørn en sjanse. 

Ved å selge overskuddsvarene gjennom Tørn unngår byggevarehuset både utviklings- og vedlikeholdskostnadene forbundet med en egen outlet-løsning – og når i tillegg ut til langt flere.

Nå håper Aam at flere byggevarehus vil ta sin tørn. 

– Lykkes vi som bransje med salg av overskuddsvarer er det positivt for både bransjen, kundene våre – og ikke minst for miljøet, avslutter han.

Publisert

Ny tjeneste hjelper byggevarebransjen å ta miljøansvar

Byggevarebransjen er under sterkt press for å ta miljøansvar.  Kundene stiller krav til miljøsertifiseringer og velger aktører som tar bærekraft på alvor. Nystartede Tørn har utviklet en tjeneste som skal hjelpe byggevarehusene å bekjempe svinn – samtidig som den gir kundene muligheten til å spare både miljøet og penger.


Byggevarebransjen står for svimlende 40 % av alt avfallet i Norge og det er et kjent faktum at 5-15 % av varelageret hos byggevarehusene ikke blir solgt. Det vil nystartede Tørn i samarbeid med bransjen gjør noe med. I midten av mars lanseres en ny tjeneste hvor byggevarehusenes kunder kan få kjøpt kurante overskuddsvarer til sterkt reduserte priser.

Ideen til Tørn fikk gründer Anjali Bhatnagar da hun leste en artikkel om svinn i byggebransjen. Rustet med erfaring som direktør for produkt- og prosjektutvikling i Telenor, en doktorgrad i fysikk og to tidligere selskapsetableringer, har hun utviklet hun en plattform hvor bransjen selv blir en del av løsning.

En felles dugnad mot svinn

 I en bransje hvor online-salg fremdeles er forsvinnende liten skaper Tørn er markedsplass hvor byggevarehusene kan nå ut til et nasjonalt publikum uten utviklings- eller vedlikeholdskostnader – og med mye større sjanse for å få solgt varene enn om hvert byggevarehus skulle laget sin egen løsning. Og det beste av alt: Dersom store deler av overskuddsvarene blir solgt, økes ikke bare inntektene til byggevarehusene, men svinnet i bransjen reduseres betraktelig.

Mye ligger til rette for at akkurat det skal skje. I motsetning til mange andre nyetableringer med ambisjon om å «disrupte» bransjen de går inn i, ønsker nemlig Tørn å spille på lag. Varene selges først på Tørn når byggevarehuset har gitt opp å bli kvitt det, og er et alternativ til å la overskuddsvarene bli stående på lageret eller – i verste fall – kaste det. 

Alle må ta sin tørn

Å endre retning for å ta tak i miljøutfordringer krever sitt. Tørn løser ikke problemet alene, men med den nye plattformen har byggevarebransjen fått en markedsplass for helt kurante varer og kundene muligheten til å spare store summer – og miljøet.

Tørn lanseres i midten av mars med overskuddsvarer fra 5 av Neumanns byggevarehus på Vestlandet.