Transport

Kan dere sende mellom to varehus?

Nei. Varer kan kun hentes hos varehuset som annonserer det på Tørn, eller sendes til din privat- eller bedriftsadresse.

Kan varer leveres til postboks?

Nei. Vi trenger en leveringsadresse for å kunne sende varer, så vennligst legg inn riktig privat- eller bedriftsadresse når du bestiller hos oss.

Hvor finner jeg informasjon om frakt/levering for min ordre?

Informasjon om ditt valgte transportalternativ finner du i ordrebekreftelsen du har mottatt på mail. For ordre som skal hentes hos byggevarehuset og for ordre som skal sendes med post vil du få ytterligere informasjon på SMS og/eller e-post når ordren er klar.

Hvor lang er leveringstiden?

Det er vanskelig for oss å si. Butikkene har fem dager på å finne frem varene, pakke ordrene og bestille transport. Så følger tid i transport, og dette vil variere ut fra transportselskap og strekning. Dersom det haster, anbefaler vi alltid å handle fysisk i din nærmeste byggevareforretning.

Hvor finner jeg hentemelding?

Du vil motta en SMS og e-post med hentemelding når din hent i butikk-ordre er klar.

Hvor er ordren min?

Har du ikke mottatt “leveringsbekreftelse”?
Leveringsbekreftelsen kommer alltid etter ordrebekreftelsen. Hvis du ikke har mottatt leveringsbekreftelse, er ikke din ordre ferdig behandlet av varehuset varene befinner seg på. “Leveringsbekreftelse” skal normalt gis innen 5 dager.
Ta kontakt med support dersom dette gjelder din ordre og du ikke har fått noen annen info fra oss enda.

Har du mottatt “leveringsbekreftelse”?
Dette betyr at din ordre er levert til en av våre logistikkpartnere og er på vei til deg.
Du skal også ha mottatt et sporingsnummer fra Bring eller PostNord. Bruk sporingsnummeret til å undersøke hvor din ordre befinner seg. 

Dersom din ordre skal hentes, er den klar til henting på varehuset. 

Leverer dere til min adresse?

Vi sender de aller fleste ordrer med PostNord, og leverer til alle adresser de leverer til. Du kan sjekke om PostNord leverer til din adresse her. Dersom PostNord ikke leverer til din adresse, vil vi forsøke å finne en annen løsning for å levere ordren din.

Hva koster frakt på dette produktet?

På produktsiden får du estimert transportkostnad for produktet ved å legge inn ditt postnummer. Fraktalternativer og fraktpriser for hele din ordre blir presentert i handlekurven. 

Dersom det i produktsiden står at produktet kun kan hentes hos byggevarehuset, gjelder dette.

Kan jeg få varen tilsendt selv om det står at den må hentes?

Nei, dessverre ikke. Disse varene må hentes hos butikken som annonserer varen.

Jeg har bestilt med henting i butikk, men vil ha ordren tilsendt

Det får vi som regel til, med mindre det dreier seg om varer som annonseres med henting som eneste fraktalternativ. Kontakt kundeservice her så ser vi på saken.

Hvorfor bruker dere PostNord?

Vi benytter oss i dag av to transportselskaper: PostNord og Bring. Som regel sendes større gods med PostNord.

Hvorfor bruker dere Bring?

Vi benytter oss i dag av to transportselskaper: PostNord og Bring. Som regel sendes større gods med PostNord.

Transportselskapet var treg med levering, kan jeg få prisavslag på frakten?

Tørn har ingen garanti på leveringstid, men vi kan hjelpe deg med å opprette erstatningskrav hos transportselskapet dersom disse kriteriene er nådd. Kontakt oss her så ser vi om vi kan hjelpe.

Jeg trenger at ordren kommer frem til en viss dato. Kan dere sikre dette?

Nei. Det er vanskelig for oss å beregne leveringstid. Butikkene har fem dager på å finne frem varene, pakke ordren og booke transport. Så følger tid i transport, og dette vil variere ut fra transportselskap og strekning. Dersom det haster, anbefaler vi alltid å handle fysisk i din nærmeste byggevareforretning.

Kan jeg legge til varer i en eksisterende ordre?

Nei, dessverre. Ordre som allerede er sendt inn kan ikke endres ved å legge til varer. Det eneste vi kan gjøre er å fjerne varer fra en allerede lagt ordre.

Kan jeg fjerne varer fra en ordre jeg har lagt inn?

Dersom du ikke har mottatt leveringsbekreftelse, kan du kontakte oss her. Vi vil forsøke å fjerne varene fra ordren din før den sendes, men vi kan ikke garantere at dette lar seg gjøre.

Trygg netthandel i norsk nettbutikk!