Diverse

Fra rengjøring- og kantinegigant til byggevare-startup

Overskudds-startupen Tørn fortsetter å bygge på. Nå ansetter de tidligere Key Account Director i ISS som Chief Operating Officer (COO). – Med en profil som Mats på laget er vi enda bedre rigget for vekst, sier gründer og daglig leder Anjali Bhatnagar.

Tørns nye Chief Operating Officer, Mats Apland Johansen og gründer og daglig leder Anjali Bhatnagar.

Tørn er en ny, norsk plattform hvor varehus, leverandører og produsenter innen byggevarebransjen kan selge sine overskuddsvarer til et nasjonalt publikum. Resultatet er at varer som tidligere har tatt opp verdifull plass på lageret og til slutt blitt kastet nå blir kjøpt og tatt i bruk. 

Etter kun ett års drift kan Tørn skilte med 115 utsalgssteder på plattformen, blant annet Optimera, Flisekompaniet og Neumann Bygg.

– Vi har ambisjoner om å bli Skandinavias største portal for kjøp og salg av overskuddsvarer, men med mange store kunder og partnere må vi fokusere like mye på drift som på videreutvikling, sier gründer Anjali Bhatnagar. – Min bakgrunn og erfaring er fra produkt og tjenesteutvikling og derfor ble det viktig å få på plass en leder som er sterk på drift og kan håndtere denne delen av Tørn.

Ta Tørn til nye høyder

– At vi som nyoppstartet selskap fikk inn så mange kvalifiserte og spennende søkere var både oppmuntrende og gøy. Etter en omfattende prosess er vi veldig glade for at Mats valgte å takke ja til jobben og bli med på reisen vår. Ikke bare har han veldig relevant bakgrunn og erfaring, han har også engasjementet og drivkraften som skal til for å ta Tørn til nye høyder, smiler Bhatnagar.

Mats Apland Johansen kommer fra stillingen som Key Account Director i ISS. Med ti års ledererfaring er Johansen vant til å jobbe i skjæringspunktet strategisk forretningsutvikling og operativ ledelse. Det kommer godt med når han nå skal være med å rigge byggevarestartupen for ekstremvekst.

– I tillegg til daglig drift vil jeg som COO bidra til forenkling og forbedring av prosessene våre. Selskapet går nå inn i en vekstfase, og det er essensielt at veksten ikke går på bekostning av kunder og samarbeidspartnere. Vi må rett og slett tåle kraftig vekst uten at hverdagen blir for komplisert eller kostbar. 

Bevise hver dag

Tørn er en liten organisasjon og alle er hands-on – det trives Johansen godt med.

– En stor bedrift har et stort nettverk og mange bein å stå på. I et selskap som Tørn må vi i mye større grad vende oss utover og engasjere våre omgivelser i hva vi forsøker å få til. Vi må bevise hver dag at vi har livets rett og da må hele teamet bidra hver eneste dag.

Akkurat det var også en av grunnene til at Johansen valgte å ta sjansen på et nyetablert selskap som Tørn. 

– Det er spennende at Tørn har gått inn i en bransje med enormt tøff konkurranse og høy grad av fysiske utsalg. Selskapet er en utfordrer, men spiller på lag heller enn å disrupte. Det appellerer til meg, avslører Johansen

Nå gleder den nyansatte COO-en seg til å komme skikkelig i gang med oppgavene – og bevise at hans lange erfaring fra store, etablerte selskaper er relevant for et lite selskap i kraftig vekst.

Trygg netthandel i norsk nettbutikk!