Diverse

Overskudds-startupen Tørn ansetter 5 nye

Markedsplassen for overskuddsvarer fortsetter å vokse. De siste månedene har Tørn spikret avtaler med fem nye folk.

Tørn er byggevare-plattformen som vil hjelpe varehusene å selge varene de selv ikke får solgt. Markedsplassen for overskuddsvarer fra byggevarehusene ble lansert i mars 2020 og i dag selger 120 varehus ukuransen sin på plattformen. I tillegg til Montér, Neumann Bygg og Flisekompaniet har også en rekke uavhengige varehus registrert seg og begynt å selge på torn.no. Før sommeren ble det kjent at Schibsted gikk inn på eiersiden og siden har gründer og daglig leder, Anjali Bhatnagar, jobbet med å utvikle plattformen. Målet er at veien fra byggevarehusenes lager og ut til kundene blir kortest mulig. 

– I dag er ukurans en hodepine for byggevarehusene. Ukurante varelinjer tar tid å bli kvitt, de blir stående og oppta verdifull lagerplass og binder opp kapital. Vår teknologi gjør det enkelt å flytte varer til Tørn og få dem markedsført til potensielle kunder over hele landet. I tillegg tar vi oss av frakt og betaling, samt alle kundehenvendelser. På den måten blir varehusene kvitt ukuransen på en måte som gagner både bunnlinje og miljøet – og kan fokusere på kjernevirksomheten deres. 

Styrker seg i alle ledd

Siden oppstarten i fjor har antall varehus på Tørn eksplodert, og nå har Bhatnagar hentet Øystein Paulsen, Kai Morten Thorkildsen, Martin Borge Arnesen, Lena Niemi og Benedicte Bjørnås til markedsplassen sin.

Paulsen og Thorkildsen går begge inn i Tørns utviklingsteam. Paulsen kommer til Tørn fra Dekode og har lang erfaring som utvikler, både fra byråer og som frilans. Thorkildsen har jobbet med web-relaterte prosjekter siden studiene, de siste årene med drift og utvikling innen e-handel. Arnesen har tidligere drevet ulike nettbutikker og blir Key Account manager I Tørn. Niemi har jobbet frilans for Tørn siden lanseringen, og er nå ansatt som kommunikasjonsansvarlig. Bjørnås kommer til Tørn med erfaring fra kundeservice og organisasjonsarbeid, og skal jobbe med kundekontakt og sosiale medier. 

– Vi har opplevd stor interesse fra varehusene, og med mange nye overskuddsvarer på plattformen trengte vi å ruste opp alle ledd i organisasjonen. 

Hun forteller at de ser en tydelig sammenheng mellom antall varer på plattformen og antall salg.

– Det har vært teorien min hele tiden, men nå som volumet begynner å bli stort ser vi tydelig at jo flere varer som legges ut, jo flere potensielle kunder når vi ut til. Det er en av grunnene til at vi nå trengte å styrke oss i alle ledd. Med disse fem på plass er jeg trygg på at vi kan være den partneren byggevarehusene trenger når de tar tak i ukurans-problematikken, sier Bhatnagar.

Trygg netthandel i norsk nettbutikk!