Bli partner

Fra overskuddsvarer til overskudd

Tørn er byggebransjens egen markedsplass hvor du som byggevare-leverandør kan legge ut overskuddsvarer for salg – og tjene penger på det du tidligere har kastet. 

Sitter du innimellom igjen med restpartier, sesongvarer, returer og feilbestillinger? Har du kanskje også opplevd at disse blir stående å oppta plass på lageret? Tørn gjør det enklere å selge unna disse overskuddsvarene. Fordi alle byggevarehus kan tilby sine varer gjennom Tørn, når du ut til langt flere kjøpere. Dermed greier vi også å matche din spesifikke overskuddsvare med nettopp den kjøperen som har behov for det du har til overs. 

Fordeler med Tørn

Enkelt

Å selge gjennom Tørn krever minimalt av deg. Du kobler deg til NOBB med et klikk og når ut til et nasjonalt publikum. Betaling er selvfølgelig integrert i tjenesten. 

Lønnsomt

Salg av overskuddsvarer gir ekstra inntekt, reduserte kostnader i forbindelse med avfallshåndtering, mersalg når varene hentes i butikk – og raskere plass til nye varer. 

Bærekraftig

Byggevarebransjen står for 40 % av alt avfall i bransjen. Å selge kurante overskuddsvarer fremfor å kaste dem er et viktig steg i retning av å bli en mer miljøvennlig bransje. 


Slik virker det

1. Lag annonse

Bruk NOBB-nummer for å hente opp produktinformasjon, oppgi antall og pris.

2. Bekreft og lever

Når varen er kjøpt og betalt mottar du varsel på e-post. Kunden henter varen på ditt byggevarehus eller får det tilsendt.

3. Motta betaling

Når varen er levert sender du en faktura til Tørn og mottar betaling for varen på kontoen.


Hvem kan selge på Tørn? 

Det er kun profesjonelle bedrifter, byggevarehus, leverandører og produsenter som kan selge på Tørn. Som selger må du ha fast adresse hvor varene kan hentes av kjøperen eller av fraktleverandør.


Hva kan selges på Tørn?

Det er kun nye overskuddsvarer som kan legges ut for salg. Overskuddsvarer kan være returvarer, feilbestillinger, varer hvor emballasje er blitt skadet samt restpartier. Kort og godt kurante varer som ikke er blitt solgt i butikken. 
Vi anbefaler å legge ut overskuddsvarene med minimum 40 % rabatt. 


Hvordan legger jeg ut varer til salg? 

Du lager enkelt annonser ved å bruke varens NOBB-nummer og oppgi mengde og pris. Alternativt registrerer du produktinformasjon, pris og bilder ved bruk av mobilen. 

Tørn kan integreres med de vanligste ERP-systemene som en tilleggstjeneste slik at det blir enda enklere å bruke. 


Hvordan skjer salget? 

Hver vare på tørn.no vises med butikknavn og adresse til varehuset som selger den. For å kjøpe en vare må kunden betale online på forhånd. Så fort betalingen er registrert, mottar du et varsel på e-post og kan sette varen til henting eller sende til kunden. Deretter markerer du handelen som fullført. Betaling for alle salg minus en kommisjon blir overført til butikkens bankkonto ved månedsslutt. 
Du har enkel oversikt over alle varer som ligger ute for salg, innkommende ordre og gjennomførte salg i et et eget dashbord på tørn.no.


Hva koster det å selge gjennom tørn?

Det koster ingenting å etablere en butikkprofil på tørn, vi tar 20% kommisjon når varene dine blir solgt.


Hvordan kommer jeg i gang?

Registrer i skjemaet under så tar vi kontakt med deg for å opprette en avtale. Du får en egen konto på tørn.no hvor du registrerer informasjon om din bedrift. Så fort det er gjort kan du begynne å legge ut varer for salg! 


Meld din interesse!

Velg alle som passer, og legg gjerne til en kommentar nederst i skjemaet.
For kontaktperson
For kontaktperson
Om du er i tvil, legg til en kommentar under.